Zasady zakupu Umiejętności Każdy gracz ma do dyspozycji 30 punktów za Specjalizację, na zakup Umiejętności z nią związanych. Dodatkowo, każdy gracz ma 35 punktów na zakup dowolnych innych Umiejętności. Umiejętności pogrupowane są w pakiety. Zakup pakietu kosztuje 5 punktów. Wtedy gracz otrzymuje wszystkie Umiejętności z pakietu na poziomie 1. Można kupić pojedyncze Umiejętności. Jedna Umiejętność kosztuje 3 punkty. Zakupiona Umiejętność jest na poziomie 1. Można dowolną Umiejętność (nie pakiety!) podnieść na wyższy poziom. Podniesieni o 1 kosztuje tyle ile wynosi poziom na który podnosisz np. z poziomu 1 na 2 kosztuje to dwa punkty. Jeśli chcesz podnieść o kilka poziomów płacisz za każdy z osobna np. z poziomu 1 na 3 trzeba najpierw na poziom 2 czyli dwa punkty, a później na poziom 3 czyli trzy punkty. Razem pięć punktów. Umiejętność na początku gry nie może przekroczyć 5. Oczywiście w razie problemów temat Komentarze stoi otworem. Oto Umiejętności pogrupowane w pakiety. Współczynnik od którego się zaczynają oznacza, że w testach będą się opierały o niego.
Budowa Sprawność (Specjalizacja Ranger)[i/] Kondycja Pływanie Wspinaczka
Jeździectwo [i](Specjalizacja Ranger)[i/] Jazda konna Powożenie Ujeżdżanie
Zręczność Walka w ręcz [i](Specjalizacja Wojownik)[i/] Bijatyka Broń ręczna rzucanie
Prowadzenie pojazdów [i](Specjalizacja technik)[i/] Samochód Motocykl Ciężarówka
Zdolności manualne [i](Specjalizacja Cwaniak)[i/] Kradzież kieszonkowa Otwieranie zamków Zwinne dłonie
Broń strzelecka [i](Specjalizacja Wojownik)[i/] Pistolety Karabiny Broń maszynowa
Broń dystansowa [i](Specjalizacja Ranger lub Wojownik)[i/] łuk Kusza Proca
Charakter Negocjacje [i](Specjalizacja Cwaniak) Zastraszanie Perswazja Zdolności manualne
Empatia [i](Specjalizacja Cwaniak)[i/] Postrzeganie emocji Blef Opieka nad zwierzętami
Siła woli [i](Specjalizacja Wojownik)[i/] Odporność na ból Niezłomność Morale
Spryt Medycyna [i](Specjalizacja Ranger lub Technik)[i/] Pierwsza pomoc Leczenie ran Leczenie chorób
Technika (Specjalizacja Technik)[i/] Mechanika Elektronika Komputery
Wiedza ogólna [i](Specjalizacja Technik- wybierz trzy z poniższych)[i/] Historia, Geografia, Biologia, Literatura, Języki, Fizyka, Matematyka, Chemia, Chirurgia
Sprzęt (Specjalizacja Technik)[i/] Maszyny ciężkie Wozy bojowe Kutry
Pirotechnika [i](Specjalizacja Wojownik i Technik)[i/] Rusznikarstwo Wyrzutnie Materiały wybuchowe
Percepcja Orientacja w terenie [i](Specjalizacja Ranger)[i/] Wyczucie kierunku Przygotowanie pułapki Tropienie
Spostrzegawczość [i](Specjalizacja Ranger)[i/] Nasłuchiwanie Wypatrywanie Czujność
Kamuflaż [i](Specjalizacja Ranger oraz Cwaniak)[i/] Skradanie się Ukrywanie się Maskowanie
Przetrwanie [i](Specjalizacja Ranger)[i/] Łowiectwo Znajomość terenu Zdobywanie wody
[i]By Han27 na podstawie podręcznika do Neuroshimy 1.5
|